تشرف علی بن مهزیار اهوازی ( 2)



قائم.مهدی.منتظر.انتظار.سعداش

تشرف علی بن مهزیار اهوازی ( 2)

گفتم : موجود است و دست به جيب خود برده , انگشترى كه بر آن دو نام مقدس محمد و على عليهم السلام نـقش شده بود, بيرون آوردم .
همين كه آن را خواند, آن قدر گريه كرد كه لباس احرامش از اشك چشمش تر شد و گفت : خدا تو را رحمت كند يا ابا محمد, زيرا كه بهترين امت بودى . پروردگارت تو را به امامت شرف داده و تاج علم و معرفت بر سرت نهاده بود. ما هم به سوى تو خواهيم آمد. بعد از آن به من گفت : چه را مى خواهى و در طلب چه كسى هستى , يا ابا الحسن ؟ گفتم : امام محجوب از عالم را .
گفت : او محجوب از شما نيست , لكن اعمال بد شما او را پوشانيده است . برخيز به منزل خود برو و آمـاده باش .
وقتى كه ستاره جوزا غروب و ستاره هاى آسمان درخشان شد, آن جا من در انتظار تو, ميان ركن و مقام ايستاده ام .
ابـن مـهـزيـار مـى گـويد: با اين سخن روحم آرام شد و يقين كردم كه خداى تعالى به من تفضل فـرمـوده است , لذا به منزل رفته و منتظر وعده ملاقات بودم , تا آن كه وقت معين رسيد. از منزل خارج و بر حيوان خود سوار شدم , ناگاه متوجه شدم آن شخص مرا صدا مى زند: يا ابا الحسن بيا. به طرف او رفتم . سلام كرد و گفت : اى برادر, روانه شو. و خودش به راه افتاد.
در مسير, گاهى بيابان را طى مى كرد و گـاه از كـوه بالا مى رفت . بالاخره به كوه طائف رسيديم . در آن جا گفت : يا ابا الحسن , پياده شو نماز شب بخوانيم . پياده شديم و نماز شب و بعد هم نماز صبح خوانديم . بـاز گفت : روانه شو اى برادر.
دوباره سوار شديم و راه هاى پست و بلندى را طى نموديم , تا آن كه بـه گـردنـه اى رسـيـديـم . از گردنه بالا رفتيم ,


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : سعيد يابري
ت : سه شنبه 13 ارديبهشت 1390


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.